tirsdag den 25. november 2008

Julebilleder til entreen

Sidste år lavede jeg et andet juleprojekt - nemlig julebilleder til entreen. På væggen mellem trappen til førstesalen, og køkkenet, har jeg tre billeder hængende, for ligesom at byde gæster velkomne når de træder ind... og skabe lidt stemning... Og jeg syntes, at billederne i december skulle udskiftes med noget mere jule-agtigt...

Altså gravede jeg juleportrætter frem, som jeg havde taget året før - susede i Ikea og købte rammer, fandt noget kunstigt gran - og de sødeste små glaskugler i en æske i Netto. Alt andet klister, dutter osv. har man jo som scrapper liggende i skuffer og skabe, så nu var det bare at gå igang med projektet... :o)

Nu glæder jeg mig til at grave billederne frem i julestadset i år, men indtil videre, må I nøjes med de billeder, jeg tog af det færdige projekt.

Her er et enkelt af billederne, nemlig Mads' portræt...


Og her er så den samlede Stribe:


Rammerne har passepartout, hvor man både kan placere billedet helt ude ved glasset, eller sætte dem med et hulrum, hvori man kan dekorere. Jeg har lavet hulrum, og heri placeret syntetisk gran, julekugler osv.
Julekuglerne er forsigtigt fæstet på partouet med 3D puder, så de bliver siddende der hvor jeg vil have dem, og så de ikke går i stykker, ved at slå imod hinanden, når julepynten skal sættes væk...
 
Granet nørklede jeg noget med, for at få det til at sidde som jeg ville. og limede det fast med en limpistol, for at sikre, at det også i fremtiden blev siddende... Det var et rigtig hyggeligt projekt, og jeg blev så glad, hver gang jeg gik gennem gangen og så dem i øjenkrogen. Familie og venner syntes det var en fantastisk idé - og en enkel og imødekommende syn at blive budt indenfor med...

På fredag kommer min søde ægtemand hjem fra Dalum landbrugsskole, hvor han er på skoleophold. Jeg vil bede ham gå på loftet efter julestadset, så jeg kan være klar til at pynte op i weekenden. Jeg tror ikke det bliver noget problem at lokke ham op ad stigen, for vi har 6 års mærkedag på fredag - og jeg plejer at blive meget forkælet på disse dage.
 
Havde regnet med at kunne pynte op i ro og mag - men den går nok ikke. For Lasse tager til Lan-sammenkomst for at spille, så Louis har valgt at blive hjemme, i stedet for at tage på weekend hos sin far... så jeg har nok en lille nisse til at hjælpe med pynten - mens Claus er på arbejde i Osted mejeri...
 
Kan I alle have en rigtig dejlig Onsdag - og tak fordi I kiggede med :o)
P.S.
Er der nogen som er med på en juleudfordring? at poste et indlæg på sin blog hver dag, som viser i billeder, eller beskriver - hvad du har gjort på dagen, for at skabe julestemning? Måske ville besøgende føle sig inspireret af nogle af dine juletraditioner - eller blot komme i godt humør af din beretning :o) Misser man et par dage, er det jo helt ok - det er ikke for at stresse yderligere i december - men blot for at skabe hygge.
 
Har du lyst til at være med i Juleudfordringen, så skriv en kommentar - så laver jeg en Juleudfordringsliste - med link til de blogs som vil være med :o)
 
Kram
...Engel...

3 kommentarer:

  1. Det var da en super hyggelig juleide. De er utrolig flot lavet. Det ser rigtig godt ud med gran og kugler.
    Jeg har købt nogle scraprammer så nu har jeg da lige fået en ide til dem. Julebilleder af drengene super.Tak for den ide. :)
    Jeg skal også pynte op på lørdag og jeg glæder mig. :)

    Det kunne da være en god ide med lidt juleudfordring. Det vil jeg gerne prøve at være med til. Men måske misser jeg et par gange. :)Du må gerne skrive mig på listen. :)

    Du må ha' en dejlig mærkedag på fredag. Forsat god aften. :)

    SvarSlet
  2. De er flottere i virkligheden.... Jo - vi skal pynte op i weekenden :o)

    Kærlige Kys Din Ridder

    SvarSlet
  3. Hej du - skønne rammer og søde nisser. Jeg gentager i forvejen den amerikanske "I blog every day" jeg var med i sidste år, men det betyder jo ikke jeg ikke også kan flashe dit fine skilt og være med her. Vi ses i blogverdenen. =0)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...