torsdag den 9. april 2009

Fuglekonge...!

Skulle her til morgen, ned og finde nogle nedfaldsgrene, til mit påskeprojekt. Blev hurtigt distraheret af et par små fugle, som vi aldrig havde set før. Hurtigt blev kameraene hentet og fuglene foreviget. Hjemme i fuglebogen blev de nøje studeret og sammenlignet - og det viste sig, at vi for første gang har set (og fotograferet!) Fuglekonger!!!

Har du nogensinde set en fuglekonge?
- hvis ikke, kan du se den lille fyr her:

Det er en utrolig hurtig lille fyr, som vimser rundt og er svær at indfange. Den svirrede rundt inde i krattet, hvor jeg fandt de udvalgte grene... Og den spæde morgensol tittede ind imellem trætoppene. Det tog rigtig lang tid, og MANGE forsøg, at få et godt resultat med kameraet. Men jeg synes selv det er lykkedes i de ovenstående billeder...
 
Egentlig skulle jeg lave bordkort til min svoger og svigerindes 90 års fødselsdag... og lave mit påskeprojekt færdig... Men lige nu, kan jeg slet ikke komme mig over den store oplevelse det er, at møde en fuglekonge i virkeligheden - noget jeg har drømt om i mange år... så vi må se, om jeg kommer igang med de øvrige projekter i dag...
 
Hvilket billede har du været gladest for at tage?
- Måske burde det være en blogudfordring !?! :o)

Jeg er ENORMT glad for dit besøg, kom snart igen...!
 
Kram
...Engel...

3 kommentarer:

  1. Nix jeg har aldrig set en fuglekonge - i hvert fald ikke sådan i levende live :)..godt du var kvik med kameraet og fik taget nogen super fine billeder af den lille fyr :)
    Go' påske til dig :)

    SvarSlet
  2. Det er et par rigtig fine billeder, du har fået af den lille fyr her. Det er iøvrigt Danmarks mindste fugl.
    Og får du først smag for at tage billeder af fugle, så kan det nærmest blive en besættelse. Tro mig.

    Det er da en god udfordring, at skulle finde et billede, som man har været mest glad for at tage. Men jeg ville nok have svært ved at vælge kun et. Jeg nyder det hver gang, jeg er ude og fotografere.

    Fortsat god påske.

    SvarSlet
  3. Fine "konge" billder, og super søde æg :O)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...