lørdag den 27. august 2011

Sofabordet... Del 4

Endeligt er vi kommet til den spændende del, nemlig malingen af bordet. De seneste par dage har det henholdsvis tørret og blevet grundet, og tørret igen. Jeg må sige at jeg er imponeret over hjørnerne på bordpladen. Efter træspartelen fik de en finslibning og en aftørring med en hårdt opvredet klud. Et døgns tørring og nu er bordet klar til maling.

nedenfor kan du se bordet igang med den største transformation, nemlig malingsfasen :o)
Hylden under bordpladen starter jeg med, og så tager jeg systematisk hver side af bordet helt færdig, og bevæger mig så til næste side, for at afslutte med bordpladen. Når jeg er færdig, får den lov til at tørre 24 timer, inden den males 2. gang. Jeg har prøvet at tage tid på, hvor lang tid det tager mig at male. Dagens indsats er ca. 100 minutter med selve malerarbejdet. Herefter kommer der rengøring af værktøj... men det tog jeg altså ikke tid på :o)

Jeg har valgt en oliebaseret maling af flere årsager. Jeg syntes at det flyder bedre ud, og bliver mere ensartet. Det har en mindre tendens til helligdage og jeg syntes at resultatet bliver mere holdbart i forhold til Slid. Manden i farvehandelen forsøge ellers at bilde mig ind, at vandbaseret maling var lige så godt. Men jeg kan godt huske renovationen af hoveddøren for et par år siden. Og inden længe kan jeg gentage dette projekt - og det var nemlig med vandbaseret maling.

Ulempen ved den oliebaserede maling er, at alt værktøj skal rengøres i terpentin, og det har en mere markant og gennemtrængende lugt mens det tørrer. Men det må vi altså leve med de næste par dage... for resultatet skulle gerne kunne holde til spild, kaffekopper og andet brug :o)

Jeg håber at du fortsat er med mig i processen,
for næste gang bliver det de endelige billeder :o)

Knus
...Heidi...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...