tirsdag den 19. maj 2009

Aftenbadetur

Kristin Cronin-Barrow fra SweetshoppeDesigns.com, udgav et nyt kit i lørdags. Det hedder Seaside, og så snart jeg så det, kom jeg i tanke om disse billeder, og fik straks en ide til et Layout. Efter at have siddet og fumlet nogle timer, fik jeg en ide om, at jeg skulle lave et element, med tekst i sandet... Og så startede jagten på en tutorial omkring, hvordan man kunne skabe denne effekt...

Søndag formiddag, var jeg ved at blive godt gal i skralden, fordi jeg simpelthen ikke kunne komme videre. Vejledningen var rimelig fyldestgørende, alligevel kunne jeg ikke få det til at passe.. så med timers mellemrum gik jeg til og fra pcen, og prøvede, uden at komme videre. Til sidst valgte jeg at sove på det... og mandag aften fik jeg endeligt puslespillet til at gå op...

I dag har jeg så fået de sidste detaljer på plads, og er endeligt klar til at vise mit nye dobbelte Layout med titlen:

Aftenbadetur

Til Siden er brugt:

Lill' Sailor af Kristin Cronin-Barrow
Cross Stitches af Natali Designs
 
En af udfordringerne ved dobbelte Layouts er, at få placeret teksten, så den ikke bliver skåret over i midten. Ikke noget man tænker specielt på, når man scrapper i papir, for da kan man se linien hvor de to sider skilles. Men digitalt, skal man se denne usynlige linie, og tage højde for den, når man sætter elementerne op. I dette tilfælde er billedet ude til venstre, justeret i bredden utallige gange, inden jeg fandt balancen. Og endte med at beslutte, at min tekst skulle stå på venstre halvdel af siden, modsat min oprindelige plan.
 
Desuden gav titlen mig en del kvaler, fordi den er så lang... og blev så kedelig, når den bare stod lige... Fiks var den heller ikke, når den stod lidt forskudt... men jeg er selv tilfreds med resultatet, efter at fiskekrogene kom ind i billedet....
 
Konstruktiv kritik modtages meget gerne - og en kommentar er altid velkommen.
 
Nu vil jeg brygge mig en kop kaffe, glæde mig over at min mand kommer hjem fra skolen i morgen, og vi kan nyde hele 4 sammenhængende dage sammen... Og så vil jeg liste mig op til Lasse, og se en episode (måske endda to, hvis øjnene kan holdes åbne) af Prison Break...! Det er nemlig vores ting sammen i hverdagene, når Claus er afsted på skole, og det er faktisk ret hyggeligt at sidde oppe og lumre på hans teenageværelse, og hygge med min (alt for) store dreng.
 
Håber I alle har haft en skøn tirsdag, og kan se frem til at nyde de kommende fridage...
Tak for dit besøg - kom snart igen!

5 kommentarer:

  1. Det var da det fedeste LO!! :)..så mange superflotte detaljer og effekter: den dér frimærke-effekt på de små billeder - skriften i sandet - syns overskriften er sej med fiskekrogene - selve din opsætning..jamen man ku' jo blive ved :)...og så er det jo ikke mindst nogen skønne billeder :)

    SvarSlet
  2. WOW, wow, wow, det er da bare det flotteste LO, sikke mange fantastiske detaljer, jeg er helt viiild med de frimærker du har lavet. Overskriften, din opsætning... DET HELE. Super gennemført.

    SvarSlet
  3. Super lækkert. Fedt med skriften i sandet.

    SvarSlet
  4. Et superflot digilo - med rigtig mange skønne detaljer. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  5. Jeg kan virkelig godt lide dine digitale LO's fordi de har så mange fine detaljer og virker lidt "papiragtige" hvis du forstår hvad jeg mener. Og dette er ingen undtagelse. Fint minde fra en hyggelig dag.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...