søndag den 3. maj 2009

You Did It..!

Sidste side i min International Scrapbooking Day udfordring til mig selv... Som meget apropos skulle handle om Mary.... Mary er min bedste veninde... hun er oprindeligt fra Tanzania og hun er bare så cool!

Sidste uge bestod hun sin endelige eksamen, og kan kalde sig Social og Sundhedsassistent... hun har kæmpet og slidt, arbejdet med sproget - og møjsommeligt kommet igennem...! Så det er en stor personlig sejr for hende, endeligt at sætte huen på hovedet og have gennemført en uddannelse i Danmark. Og jeg er bare SÅ STOLT af hende!




Til Siden er brugt:
Sketch fra Pagemaps
Goody Two Shoes by Kristin Cronin-Barrow
 
Billedet voldte mig en del kvaler, idet Mary naturligt har en super god kulør, og var iført en rigtig flot mørkeblå kjole - og jeg ville så gerne understrege det lyselilla bånd i hatten. Og en time gik der nok med at side og pille ved billedet. Prøve at gøre det sort/hvid, og fremhæve kun hende. Så sort/hvid, og kun hatten i farver osv... men uanset hvad, så passede det ikke sammen med sidens øvrige elementer... Så resultatet blev hele billedet tranformeret til sephia, og så hatten som får lov til at bibeholde farverne...!

Om det virkede, vil jeg lade jer bedømme... jeg er lidt ked af, at hendes øjne ikke får lov til at funkle, som de gør i virkeligheden på billedet... men det må være... Halskæden hun har på, har vi købt til hende. Jeg ville have, at hun skulle have en permanent ting, som hun kunne huske sin milepæl ved - og hvad gør det bedre end et smykke!

Og undskyld Mary. Jeg ved, at når du ser siden, begynder du at græde igen, som du gjorde da du åbnede gaven... Men jeg synes bare du skal vide, hvor stolt jeg er af dig!!! Du er den bedste!

Til alle jer andre, som kigger forbi... Tusind tak for besøget.
Forhåbentlig har du lagt en lille besked, som jeg kan glæde mig over i morgen...
Jeg bliver i hvert fald altid så glad, når du giver dig tid til at skrive...!

Og til sidst, er der vist ikke andet tilbage end denne her:


Håber du har haft en skøn og kreativ weekend...!

6 kommentarer:

  1. Selvfølgelig vil jeg skrive en kommentar - jeg skal da bare også lige have en Kleenex frem for jeg kan godt forstå Mary bliver rørt. Dejligt at have venner der sætter pris på en og kan finde ud af at sætte ord på det. Jeg kan godt huske hvor smuk Mary er fra et andet foto du har vist og selvfølgelig blegner det en anelse når farverne bliver fjernet - men det er den helt rigtige måde du har gjort det på.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare et flot og meget rørende LO du har lavet. Jeg elsker sådanne succes historier.

    SvarSlet
  3. Jeg er rigtig begejstret for den måde du har behandlet billedet på.. Har jo så selvfølgelig heller ikke set det orginale.. Og jeg synes tydeligt at jeg kan se glimtet i øjet! Åh, glæder mig til at det snart er min tur til at blive færdig med uddannelsen!

    SvarSlet
  4. Tillykke til Mary. og hun ser vel nok sød ud. Herligt at du roser din veninde på den måde.

    Check lige denne side ud;
    http://louisewilliams.wordpress.com/

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare flot, både LO'et og historien.... håber alt det bedste for din veninde fremover...

    Skønne farver du har brugt, det matcher foto'et rigtig godt...

    Sidder også lige og nærkigger din header, og hvor er den også bare flot... ville ønske at jeg kunne sådan noget...

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  6. Det er et felt fantastisk LO og ikke mindst historien bag.
    Jeg er vild med din opsætning, farver og detaljer og ikke mindst det smukke billede af din veninde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...